We Love Budapest – „Az én tudásom a tiéd is, ezt nem védeni, hanem megosztani kell” – Beszélgetés a Piqniq négy társalapítójával

Nincs könnyű helyzetben a vendéglátás, bármilyen tudásmegosztásra vagy közösségi összefogásra nagyobb szükség van, mint valaha. A Piqniq Budapest kezdeményezésünkben négyen négyféle szakmaiságot, megközelítést, személyiséget tettünk a közösbe kiegészülve egy fantasztikus csapattal, aminek a célja egy gasztroedukációs platform és közösség létrehozása.

A teljes We Love Budapest cikk ide kattintva elérhető!


HVG – Magasfeszültség: PIQNIQ

Sok mindent csináltunk az elmúlt években, de amire büszkék vagyunk, az a Piqniq Budapest szerelemgyerekünk és projektünk. Négyen négyféle szakmaiságot, megközelítést, személyiséget tettünk a közösbe kiegészülve egy fantasztikus csapattal, aminek a célja egy gasztroedukációs platform és közösség létrehozása. Erről beszéltünk a HVG videójában.

A teljes HVG videó ide kattintva elérhető!


WMN – Azonnal vedd ki a tejet a hűtőajtóból! – Fontos tanácsok minden fridzsidertulajdonosnak

Fotó: Debby Hudson on Unsplash

Nemcsak a vendéglátásban fontos, hogy odafigyeljünk, mit milyen hőfokon és hogyan tároljunk a hűtőnkben. Hatalmas mennyiségű élelmiszer-hulladék keletkezik a háztartásokban, ami gyakran a túlzsúfolt hűtő és a nem megfelelően tárolt ételek következménye. A WMN-nel beszélgettünk a témáról.

A teljes WMN cikk ide kattintva elérhető!


Piqniq – ZHU & CO. – Az étteremnyitáshoz kell egy kis lazaság

Mary Lopatto (Mása) és Yicheng Ji már négy éve tervezi, hogy gasztrovállalkozásba kezd. A Magyarországon élő orosz-kínai pár korábban teázó nyitásával kacérkodott, de végül egy mono food kínai bisztró nyitása mellett döntöttek. A tulajdonosok szerint az üzletnyitás fontos összetevője a megfelelő szakember gárda, de elengedhetetlen az optimista szemlélet és a lazaság. Példájuk mutatja, hogy egy jó vállalkozási ötletet még a pandémia sem állíthat meg. Másával Rétfalvi-Kurucz Alexandra, a Piqniq egyik alapítója beszélgetett az étteremnyitásról.

A teljes Piqniq cikk ide kattintva elérhető!


WMN – Meddig ehetőek, hogyan tárolhatók a karácsonyi maradékok?

Kép forrás: Getty Images/Rachel Husband

A családi ünnepeink java része a terített asztalról szól, ami minél inkább roskad, annál fennköltebb a hangulat. Mindent egy ültő helyünkben képtelenség megenni, ami nem is baj, hiszen a tapasztalat azt mutatja, az ételeket elkészítő vendéglátók, de gyakran a vendégek is arra számítanak, bőven jut majd maradék, amivel a következő napokban tudnak kalkulálni. De meddig ehető biztonsággal a bejgli, majonézes krumplisaláta vagy, mondjuk, a kolbásszal töltött karaj? Okos dolog az erkélyen hűteni azt, ami a fridzsiderbe már nem fér el? És végül: mit kockáztatunk azzal, ha már bizonytalanabb lejáratú holmikat eszünk meg maradékmentés címszóval? Ezeknek a kérdéseknek jártam utána egy konyhatechnológussal és HACCP-tanácsadóval, Rétfalvi-Kurucz Alexandra segítségével. Fiala Borcsa írása.

A teljes WMN cikk ide kattintva elérhető!


Dívány – “Soha nem fogsz már úgy gyrosozni, mint a járvány előtt”

A koronavírus miatt elrendelt korlátozások alaposan átalakítottak a vendéglátóhelyek működését. Megkerülhetetlen lett a házhoz szállítás, illetve minden eddiginél jobban felértékelődött a higiénia szerepe is. A szakember azt mondja, ezzel még nincs vége, számítani lehet további változásokra is.
Rétfalvi-Kurucz Alexandra konyhatechnológussal és HACCP-tanácsadóval a járvány vendéglátásra gyakorolt hatásairól beszélgettünk. A témát a Piqniq Budapest és a Mastercard közös, Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról című, három hónapos projektje keretében járjuk körbe.

A teljes Dívány cikk ide kattintva elérhető!

Fotó: Horpáczi Dávid / Piqniq Budapest

Hype and Hyper – “Az emberek azokra a helyekre mennek, amelyekben bíznak.”

„Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról” címmel startolt a Piqniq Budapest és a Mastercard közös projektje, mely a gasztronómiában érintett vállalkozások személyes történeteit mutatja be. A néhány héttel ezelőtt indult kampány célja nemcsak az, hogy edukálja a sokszínű iparág szereplőit, hanem hogy reményt is adjon nekik arra vonatkozóan, hogy egy válsághelyzetből is lehet, sőt, kell is erényt kovácsolni. A projekt alapítóival beszélgettünk.

A teljes Hype and Hyper cikk ide kattintva elérhető!


Dívány – “A túléléshez elszántság és rugalmasság kell!”

Az elmúlt bő fél év alaposan felforgatta a gasztronómiában dolgozók mindennapjait: a túléléshez gyors döntésekre, alkalmazkodásra és elhivatottságra volt szükség. A Piqniq Budapest és a Mastercard közös, Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról című három hónapos projektjének célja, hogy láthatóságot adjon a szektorban dolgozóknak és megszólaltatásukkal teret engedjen a szakmai tudásmegosztásnak.

A teljes Dívány cikk ide kattintva elérhető!


We love Budapest – “Bepillantás a gasztronómia világának kulisszái mögé”

Az elmúlt fél év nem várt kihívások és kényszerű újragondolások jegyében telt a gasztrovállalkozások háza táján. A nehéz időszak egy izgalmas összefogást hívott életre, amely során vendéglátósok, beszállítók, szolgáltatók osztják meg tapasztalataikat a közös tanulás és fejlődés jegyében. A Mastercard támogatásával megvalósult Piqniq kampány 3 hónap alatt 100 szakembert mutatott be 25 gasztrotémán keresztül.

A teljes We love Budapest cikk ide kattintva elérhető!


Üzletnyitás workshop – Piqniq X Freyja

A Freyja croissantbirodalom gyorsan helyet talált magának a gasztrocsillagok között. Népszerűsége a nyitás óta töretlen, ugyanakkor együtt változik, együtt lélegzik a vevőkörével és keresi a kihívásokat. A Piqniq Budapest eseményén a közös croissantsütést követően üzletnyitási tanácsadóval, pénzügyi szakemberrel és a Freya csapatával beszélgettünk arról, hogyan kell sikeres pékséget és cukrászatot nyitni.


Nosalty – “Ismerd meg a gasztromédia kulisszatitkait!”

A médiaszektor egyre gyorsabb ütemben változik, ahogyan a kor tartalomfogyasztója is teljesen új igényeket támaszt a médiumok irányába. Ehhez a jelenséghez nem könnyű alkalmazkodik, ahogy a legtöbb piacnak, úgy a gasztrovállalkozásoknak is kihívást jelent felvenni a tempót. A Piqniq Budapest és a Nosalty közös februári eseményén gasztropszichológus, médiaszakértők és újságírók beszélgettek a gasztro média problémáiról. Olyan kérdések kerültek terítékre, mint a hagyományos gasztronómiai újságírás jelene és jövője, a tartalomgyártásban rejlő lehetőségek és a megfelelő kommunikáció kialakítása.

A teljes Nosalty cikk ide kattintva elérhető!


We love Budapest –
“Gasztrovállalkozásba kezdenél, már szakmabéli vagy?”

Négy, gasztronómiában is erősen érdekelt szakember úgy döntött, hogy a széthúzás, a kéretlen okoskodás és acsarkodás helyett létrehoznak egy olyan platformot, ahol tapasztalatot lehet cserélni, új kapcsolatokra lehet szert tenni, tanulni lehet egymástól és jóféle kreatív energiák találkoznak. A Piqniq Budapest immár 5 „szeánszon” van túl, és segít eligazodni a gasztronómiai zajban leendő szakmabélieknek, már ezt az utat taposóknak és érdeklődő laikusoknak is.

A teljes We love Budapest cikk ide kattintva elérhető!


Pesti Divat – “Minden nő hős”

A Hősök napján osztották ki a Minden Nő Hős díjakat. Az elismeréseket 2018-ban Kulcsár Edina szépségkirálynő, Köböl Anita televíziós műsorvezető, Rétfalvi-Kurucz Alexandra gasztro coach, és Győrfi Anett a Női Bizalmi Kör vezetője vehették át. Az egyik legsikeresebb magyar startup, a rendi.hu által alapított elismerés, a Minden Nő Hős díj célja, hogy hangsúlyozzák a nők társadalmi szerepének fontosságát.

A teljes Pesti Divat cikk ide kattintva elérhető!


Turizmus Online – “Mit eszünk majd 2025-ben?”

A Startup Safary-n az elkövetkező évek gasztro trendjeit boncolgattuk: társadalmi felelősségvállalás, veganizmus, food styling. Mit jelent a fenntartható vendéglátás és miért fontos? Mi van a “zöldségen” túl – milyen további társadalmi értéket tud teremteni a vállalkozás? Elismert és hiteles szereplők árulták el, hogy mi kell egy sikeres gasztro vállalkozáshoz.

A teljes Turizmus Online cikk ide kattintva elérhető!


Manager Magazin – “A tervezés a sikeres vendéglátás kulcsa”

Egy megnyíló vendéglátóhely sikeréhez jó koncepció és észszerű tervezés szükséges – mondta Rétfalvi-Kurucz Alexandra, a Design Stúdió Kft. ügyvezetője.


Business and Café – Mekkora biznisz egy gasztro vállalkozás?

A Business & Café magazinnal beszélgettünk arról, mi szükséges egy gasztrovállalkozás nyitásához és miért fontos a tervezés.


Üzletem.hu – “Pénzügyi tervezéssel is segítjük a gasztro vállalkozókat”

“Mivel a saját cégemben dolgozom, ami családi örökség, fel sem merül, hogy bármikor abbahagynám” – mondja az Üzletemnek adott interjúban Rétfalvi-Kurucz Alexandra. A konyhatechnológus-üzletnyitási tanácsadó sokat utazva meríti inspirációit a nagyvilág konyháiból.

A teljes Üzletem.hu cikk ide kattintva elérhető!


Kamaraonline.hu – “Új áramlat hódít a gasztronómiában”

Remek ötlet, kitartás, bátorság, tőke – ha ezekből csak egy is hiányzik, kezdő vállalkozás ne vágjon bele a bizniszbe – vallja Rétfalvi-Kurucz Alexandra, a Fivosz Gasztro Bizottságának elnöke.

A teljes Kamara Online cikk ide kattintva érhető el!


Felelős Gasztrohős – “5+1 tipp a konyhatechnológustól vállalkozásod tervezéséhez”

Konyhatervezőként és üzletnyitási tanácsadóként örömmel látom, hogy egyre többen vannak, akik számára fontos, hogy környezettudatos konyhát, gasztro vállalkozást üzemeltessenek. Sokszor azonban azt tapasztalom, hogy a „látszatintézkedések” mögött nincs valódi koncepció, van lebomló, egyszer használatos pohár, de a konyhában pazarló módon bánnak az energiával, és a környezetre veszélyes vegyszerekkel. Rétfalvi-Kurucz Alexandra konyhatechnológus ad tippeket a környezettudatos tervezéshez.

A teljes Felelős Gasztrohős cikk ide kattintva érhető el!